Het komt je misschien bekend voor om vooral positief te blijven denken en aandacht te schenken aan je goed voelen als je in een burn-out zit. Het is juist zo waardevol om ook aandacht te leren geven aan de gevoelens van twijfels, onzekerheid, pijn en verdriet. Ben je bereid om stil te staan en écht te luisteren naar jezelf en wat je lichaam daarbij te vertellen heeft?

Juriaan Galavazi is holistisch huisarts en coach en heeft een prachtig artikel geschreven over dit onderwerp.

“Er lijkt een nieuwe burn-out golf te ontstaan.Voortkomend uit de stroming van bewustwording en “positive mindset”. Opgezweept door de gedachte dat wanneer je je “mind” maar goed genoeg weet te sturen, dat je je dan goed zal voelen. Wees dankbaar, benoem en visualiseer je verlangen, mediteer, doe dat iedere dag… Dan zal je succes boeken. Met andere woorden; op die momenten dat je je niet goed voelt, dan is dat eigenlijk je eigen schuld. Wanneer je nog niet succesvol bent, dan heb je dat aan jezelf te danken. Dan heb je nog niet goed genoeg je best gedaan. Dus ga je nog meer mediteren, nog meer boeken lezen. En ja, dat werkt. Meditatie, ademhalingsoefeningen en mindfulness zijn allemaal zeer nuttige instrumenten om met stress om te leren gaan. Om gevoelens van angst en onzekerheid te pareren. De batterij wordt opgeladen en je bent klaar om je pad weer te vervolgen…”

Lees meer via onderstaande link:

https://holistik.nl/burn-out-spiritualiteit/